donderdag 28 juli 2011

Vosjes en meer in de AWD 21 juni 2011

Nu een blog met wat oudere foto's van een avondbezoek aan de AWD samen met Greet.

We gingen vooral voor de jonge vosjes; ik was al een paar keer geweest zonder dat ze zich lieten zien.
onderweg naar de plek waar ze misschien zaten kwam ineens dit hert om een hoekje kijken.
we kwamen ook wat koeien tegen die heerlijk stonden te grazen.

we kwamen ook deze twee tegen.
dit groepje zagen we op een heuveltje staan.
ze hoorden van meerdere kanten geluid en waren zeer waakzaam.
en ineens; wegwezen!
we waren er bijna en deze vos zagen we op het pad achter een echtpaar aanlopen.
meteen foto's maken want het zou zomaar de enige kunnen zijn die we gingen zien.
het echtpaar had hondenbrokjes om te voeren meegenomen, vandaar dat de vos achter ze aan liep.
inmiddels waren de twee jonge vosjes er ook bijgekomen.
ze kregen er zelfs een beetje heibel om.
dat voeren is natuurlijk niet goed, maar het maakt wel dat we er mooie foto's van kunnen maken; dus het is een beetje dubbel.
later toen het echtpaar weg was, hoefden alleen maar met een zakje te ritselen of ze kwamen weer heel dichtbij; geweldig om te zien.
deze had even jeuk.
beetje tegenlicht, maar ik vond dit toch wel een leuke opname.
even ritselen en daar waren ze weer!
ze lagen heerlijk in het avondzonnetje te poseren.
even een portretje.
even een zw/w portretje tussendoor; ook wel eens leuk.
en hier de kleurenversie; welke mooier is?
de meningen zijn zeer verdeeld.
daar ben ik weer!


deze opname is niet topscherp, maar ik vond het wel een leuke aktiefoto van moeder en de twee kleintjes.
even een familieonderonsje.

een mooie blik.

gewoon lief.

hoezo rugzakvos?


nog een keer poseren in het avondzonnetje en dan.....................



Dit waren  de foto's van deze avond; een lange blog, maar ik wilde toch weer al deze foto's bij elkaar hebben.
Ik hoop dat jullie ze leuk vinden.


17 opmerkingen:

  1. Schitterend Astrid, ik beleef de hele avond opnieuw!
    Je hebt prachtige foto`s gemaakt van de Vosjes en het is leuk om te zien dat het avond zonnetje steeds lager komt te staan.
    De foto`s zijn erg mooi belicht en je hebt heel leuke momenten vastgelegd.
    De portretjes vind ik schitterend, ook de zwart-witte heeft een mooi contrast maar mijn topper is de Vos met de kop laag boven de pootjes!
    De concentratie in de blik en het mooie licht maken dit een topper voor mij.
    Ook de Hertjes en de grazende Koe vind ik sùper.
    Ik ben al fan van je blog maar anders zou ik het worden.
    Heerlijk om naar te kijken.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Astrid,
    Een heerlijke serie van de vossen laat je hier zien! Wat zijn het toch prachtige dieren, ik kan me voorstellen dat je maar blijft klikken :-)
    En natuurlijk ook leuk dat je Damhertjes tegenkomt.
    Ik word ook steeds aangespoord om een blog te beginnen... als ik die van jou zo zie werkt het wel aanstekelijk... dus wie weet :-)
    Groetjes!
    Eugenie (Zimmo)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Astrid

    Super mooi blog
    Prachtige opnames.
    Ja dat voeren, ik heb het ook gezien maar dit keer waren het de fotografen met hun tele toeters.
    Ook de koe vind ik geweldig.
    En de Damhertjes, je hebt ze heel mooi weergegeven.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het maar niet over het voeren.

    Je hebt er wel hele mooie beelden van weten te maken. Veel actie en soms lekker genietend van het zonnetje. Ook de Koe is heel mooi geworden en ook je hertjes ze zijn echt super mooi en van je beelden heb ik echt genoten.

    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Astrid,
    Wat een mooie reeks vossenfoto's, de portretjes zijn schitterend, maar ook de beelden van het voltallige gezinnetje zijn uniek.
    Je zou bijna degenen die voeren dankbaar zijn, want idd, zonder dat voeren had jij deze foto's nooit gemaakt, je zegt het zelf al, heel dubbel, maar laten we er maar gewoon van genieten.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige serie Astrid! Stuk voor stuk hele mooie opnames. Goed helder en mooie kleuren. Top gedaan!

    Ik heb er geen goed woord voor over dat er mensen zijn die deze beestjes voeren...

    Groet,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Astrid,

    Dat voeren is natuurlijk te gek voor worden, maar we kunnen er verder niets aan doen.
    Erg mooie shots van de damherten en de vosjes.
    De moeite van het bekijken zeker waard!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's in dat licht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gevonden!
    Prachtige foto's Astrid, echt genieten!

    Gr Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Astrid,

    Wat zijn ze mooi die vossen opnames. Zelfs hele familie op 1 foto. Ook de portret opnames zijn bijzonder goed gelukt.

    Bedankt voor het meegenieten van deze beelden.

    Gr,
    REmco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Astrid,
    Wat een mooie serie foto's heb je gemaakt, dat is genieten, vooral de foto van moeder met de 2 kleintjes.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Astrid,
    Een lange serie maar wel stuk voor stuk genieten.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan niet anders dan in herhaling vallen; een prachtige blog met schitterende foto's. Genieten dus.

    Ik ben nieuw hier, heb zelf ook een blog:
    http://leven-marion.blogspot.com/

    Graag tot ziens,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Astrid, wat een mooie serie van het AWD, en zeker van de vosjes. Je hebt er een paar hele mooie bij. Die met tegenlicht en de foto daarna vind ik heel mooi, en de portretjes. Ik ga toch voor de kleuren versie. De actie foto's vind ik ook prachtig. Ondanks het dubbele gevoel (vanwege het voeren) krijg ik toch weer zin om naar de AWD vossen te gaan. Ze zijn gewoon zo leuk en de jonge vossen zijn prachtig. wat een koppies.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Astrid
    Beetje late reactie..
    Ja...dat dubbel gevoel bij het voeren..De meeste herkennen dat denk ik wel.
    Het is natuurlijk prachtig om ze te fotograferen/te zien..En dat is eigenlijk te danken aan het voeren.Ik voer ze zelf niet..maar ik zeg er tegenwoordig ook niets meer van..dat heeft trouwens ook weinig effect :)
    Je foto's zijn gaaf...
    Ik heb je nu bij de site (Links gezet..dat was ik denk ik vergeten..nu staat hij er in ieder geval bij.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. de vos in z/w is super
    (rest ook hoor maar die springt er voor my uit)
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuk die vosjes...vooral omdat ze met het hele clubje waren.
    Maar die eerste foto krijgt van mij de eerste prijs!
    SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen