woensdag 6 juli 2011

Oostvaardersplassen 26 juni 2011

Met Greet, Ghita, Loes en Henk naar de Oostvaardersplassen geweest; een supergezellig dag. Greet kende ik al, de anderen nog niet, maar we hadden al gauw gespreksstof; dat is het leuke van deze hobby.



We hadden gehoopt op een mooie zonsopgang, maar toen we aankwamen rond kwart voor 5, was het donker en het regende zelfs een beetje.


 dit zagen we in de verte.

eerst maar even ontbijten en wachten tot het wat lichter werd.
dit is het paadje naar de observatiehut; daar zaten we droog, hebben even wat gegeten en daarna gingen we verder.
geen topfoto, maar ik vond het doorkijkje wel grappig.

op een gegeven moment hoorden we deze kudde konikpaarden aankomen; geweldig om te zien, maar ze kwamen wel heel dichtbij; we hadden er al een paar in de verte gezien, maar dit verwacht je niet echt.
zij gingen aan de ene kant van ons staan,
en dit paard aan de andere kant; was wel even opletten; we zijn maar een paar stappen opzij gegaan voor de zekerheid.
we zijn verder gelopen en zagen dit; geweldig toch!
hier een moeder met een kleintje; we hebben verschillende foto's hiervan gemaakt; ze bleven aardig poseren voor ons.
verder gewandeld; bruggetje over en we zagen deze fitis. Die heeft ons aardig bezig gehouden en sprong van tak naar tak.
liet zich ook van een andere kant zien,


en poseerde ook nog even op een rietstengel.
Greet had inmiddels een kleine karekiet gespot en het lukte me om nog een aardige foto hiervan te maken.
nu kwamen we een wel  heel tam hert tegen; in de AWD slaan ze gelijk op de vlucht, maar deze bleef gewoon naar ons kijken.
het was een oudje, want het dier liep heel stram.

wel een mooie kans voor een portretje.
we kwamen Rene tegen en toen we later op een bankje zaten kwam ie naar ons toe omdat hij in een kijkhut een zwaluwennestje had gezien.
de ouders vlogen af en aan met voedsel en we hebben daar heel veel foto's van gemaakt.
deze is me aardig gelukt ondanks de toch moeilijke omstandigheden.
gemaakt vanaf een uitkijkpunt; om even aan te geven hoeveel konikpaarden in het gebied zijn.
geen topfoto, want de spoorlijn loop daar net voor.
daar kregen we een tip dat bij de lepelaarsplassen een ijsvogel zat, dus in de auto en op weg, dat wilden we allemaal wel graag zien en indien mogelijk fotograferen natuurlijk.


en het is gelukt; was wel wat ver voor mijn 300 mm, maar met een beetje croppen vind ik dit nog een aardig resultaat voor de eerste keer.
ik heb er nog veel meer, maar vond dit de beste.
en deze aalscholver was er ook; iets makkelijker te fotograferen op afstand omdat ie aardig wat groter is dan de ijsvogel.
en met deze foto eindig ik mijn eerste blog;  best veel werk en  ik ben blij dat ie nu eindelijk af is.
de volgende blogs zullen wel makkelijker gaan omdat ik nu een beetje weet hoe het werkt.
allemaal bedankt voor de gezellige dag en vooral Henk, die ons overal naar toe heeft gereden.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Astrid, gefeliciteerd met je nieuwe blog!
    Het ziet er allemaal keurig uit en je foto`s komen mooi uit op de donkere achtergrond.
    Ik zal je blog metten bij mijn blog die ik volg zetten.
    Je hebt mooie foto`s van de sùper dag, leuk om weer terug te zien.
    Het doorkijkje (vierde foto) heb je heel goed gezien, geen topfoto maar wel een mooie sfeer.
    Heel veel plezier met bloggen en tot ziens,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Astrid, welkom in de blogwereld!
    Ik hoop dat je hier heel veel plezier aan gaat beleven.
    Je gaat mooi van start met de serie van de Oostvaardersplassen, het zijn zo langzamerhand bekende beelden die voorbij komen, hetzelfde, maar toch weer anders. Leuk om nu ook jouw versie van deze mooie dag te zien Het hert met kalfje is echt super, die had ik niet. Je ijsvogel is met je 300 mm toch goed gelukt, en die aalscholver vind ik ook geweldig
    Veel blogplezier en groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Astrid

    Ik kom via Greet.
    Super mooi blog heb je.
    Zelf ben ik ook pas begonnen, heb nog niet zo'n super camera maar daar ben ik voor aan het sparen.
    Ik vind je foto's allemaal prachtig, mooi en erg duidelijk.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Astrid,

    Dit is toch een mooi begin. Leuk de fitis en de karekiet. Mooie foto van de aalscholver. Als toetje nog de ijsvogel kunnen meepikken, wat wil je nog meer?
    Veel plezier met het bijhouden van je blog.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Astrid,

    Goede promoter die Greet!

    Het kopportret van de reegeit is heel fraai gelukt. Geldt ook voor de ijsvogel.

    Succes verder met je blog. Ik zal je toevoegen aan 'Mijn favoriete blogs' op m'n eigen blog.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Astrid,
    Leuk dat je ook een blog hebt, ik heb je blog aan mijn favorieten toegevoegd. Mooi om de foto's van deze dag te zien. Je hebt er een paar hele goede bij zitten: de zwaluwen en het fitisje. Maar ook de hinde met het kleintje en je ijsvogel heb je er heel mooi op met je 300mm camera. En de aalscholver, die is supergoed gelukt.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Astrid
    Geweldig dat je een blog hebt..Echt leuk.
    Ik ga hem bij mijn links zetten...Ik had het helaas erg druk..vandaar deze late reactie.
    Wat was dit een mooie lange dag...Maar zoals je al schreef...helaas geen mooie zonsopkomst..maar juist wat donker/regenachtig weertje.
    Het Ijsvogeltje was wel de slagroom op de taart...echt heel gaaf.
    Succes met je blog.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Astrid,
    Leuk dat je ook bent gaan bloggen, had het van Greet al vernomen. Je laat gelijk een mooie serie zien ondanks het slechte weer. Zal je gaan volgen en ben benieuwd wat voor moois we te zien krijgen.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Astrid, ik had dat dus toch goed! haha.
    Leuk om hier ook jou verhaal van te lezen, en dit is ook je eerste plaatsing. Beetje laat maar gefeliciteerd en heel veel bolg plezier! Maar ben wel gelijk jaloers op je WOW wat gaaf je IJsvogeltje, wat zit hij daar mooi! Jullie waren er vroeg bij die dag, maar wat is het daar toch prachtig! Ik heb genoten van je eerste plaatsing, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen